Якщо є у власності житло, в якому не планується проживати, можна здавати його в оренду. Однак варто враховувати кілька правил, щоб в подальшому не виникло проблем і непередбачених ситуацій.
Плюси і мінуси
Для початку треба вирішити, а чи варто взагалі пускати незнайомців у свій будинок. До головних переваг можна віднести:
1. Постійний дохід. Неважливо, житло подобово в харкові або на тривалий термін здана квартира, вона буде приносити щомісяця додатковий дохід.
2. Хтось буде здійснювати нагляд за майном і забезпечувати порядок.
3. Комунальні послуги нараховуються, навіть якщо в квартирі ніхто не проживає. Багато господарів покладають на мешканців обов’язок платити за рахунками.
Недоліків таку ж кількість. До них відносяться:
1. Обмежений дохід. Підвищення цін на оренду може привести до втрати мешканців.
2. Ризик наштовхнутися на недобросовісність: несвоєчасну оплату оренди, псування майна, конфлікти з сусідами і шум в пізній час.
3. Шахрайство.
Юридичний бік питання
Щоб убезпечити себе від шахраїв і інших проблем, необхідно укласти з майбутніми наймачами договір. У нього повинно входити інформація:
1. Особисті дані сторін: імена, прізвища, по батькові, паспортні дані, дати народження.
2. Умови оплати: розмір виплат, які терміни, питання про прострочення, комунальні послуги.
3. Опис інтер’єру приміщення, меблі, ремонт, техніка.
4. Додаткові умови: домашні тварини, відвідування гостей та інше.
Це допоможе врегулювати взаємовідносини орендодавця і квартиронаймача. За дія договору господар квартири зобов’язаний щорічно платити податок в розмірі до 13%. Тільки в цьому випадку всі виниклі питання можна буде вирішити юридично через суд, та зняти однокімнатну квартиру в харкові подобово
Покрокова інструкція
Для того, щоб швидко і правильно здати квартиру, важливо дотримуватися порядку. Всього кілька простих кроків:
1. Укомплектувати повний пакет документів: паспорт, права на власність, довідку про відсутність заборгованостей, техпаспорт квартири, письмова згода власника.
2. Створити та розповсюдити оголошення. Воно повинно містити: адреса, характеристику приміщення, вимога до жителю, вартість, контактну інформацію.
3. Організувати зустріч з претендентами і показ здається приміщення.
4. Укладення договору.
До вибору мешканця потрібно ставитися з усією серйозністю, щоб уникнути неприємностей. Краще за все шукати через знайомих або родичів. Це дасть додаткову гарантію платоспроможності і сумлінності майбутніх мешканців.